کد خبر: ۷۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 10 August 2015
رشت - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از آغاز برداشت محصول بادام زمینی در روستای نقره ده بخش بندرکیاشهر این شهرستان خبر داد.

گودرز کمال پور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نخستین برداشت بادام زمینی در این شهرستان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این برداشت در دو هکتار از زمین های زیر کشت بادام زمینی توسط غلامعلی کتک شکر انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه دوهزار و 507 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص دارد، افزود: امسال اولین رقم برداشت شده بادام زمینی این منطقه نیز از نوع گلی است.
وی با بیان اینکه امسال کشت بادام زمینی در این شهرستان به صورت نیمه مکانیزه انجام گرفته است، پیش بینی کرد امسال بین 50 تا 100 هکتار از زمین های زیر کشت بادام زمینی در این شهرستان نیز بصورت مکانیزه برداشت شود.
وی خاطرنشان کرد: توسعه بخش مکانیزاسیون بادام زمینی از برنامه های مهمی است که از سوی جهاد کشاورزی این شهرستان با جدیت پیگیری می شود که امیدواریم در سال های آینده شاهد توسعه این بخش باشیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی همه ساله در اوایل اردیبهشت ماه توسط بادامکاران منطقه انجام می گیرد، یادآور شد: سالانه در هر هکتار از سطح زیر کشت بادام زمینی این شهرستان حدود شش و نیم تن پیله تر بادام زمینی به دست می آید که از این میزان حدود چهار تن به پیله خشک تبدیل می شود.
کمال پور در ادامه شهرستان آستانه اشرفیه را یکی از مناطق مهم تولید بادام زمینی کشور دانست و اظهار داشت: بیش از 80 درصد از بادام زمینی مورد نیاز کشور توسط بادامکاران این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.
وی از کورکاء ، نقره ده ، استخر بیجار ، تمچال ، پرکاپشت مهدیخانی ، خوشکاروندان و...به عنوان مهمترین مراکز تولید بادام زمینی این شهرستان نام برد و تصریح کرد: بیش از پنج هزار بهره بردار نیز هم اکنون در زمینه تولید و فرآوری بادام زمینی در این شهرستان فعالیت دارند.
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه پایان عملیات برداشت محصول بادام زمینی در این شهرستان را تا اواخر شهریور ماه امسال دانست و افزود: مرغوبیت و کیفیت بالای بادام زمینی این شهرستان موجب شده تا این محصول همواره به مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرد.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار